friends.kawan. :)

Saturday, July 31, 2010

kenapa pontianak kita berbeza erkk?

Habis jer aku tengok pontianak a.k.a vampire kat tv 2 tadi..entah sapa lahh yang tiup angin kat aku nih..tiba-tiba jer aku berfikir dengan waras dan lurus,,

"Apa sal pontianak malaysia(melayu) berbeza dengan pontianak orang puteh (mat salleh??"

HAHA! mungkin bunyik die agak remeh . but,, IT'S COMPLICATED!! HAHA. .kan? sedikit sebanyak aku nak kaji gk benda nih . ekekekek..

setelah berhempaspulas dengan bantal (*belom lg atas katil),,aku cuba membuat kesimpulan tentang perbezaan antara dua ekor makhluk nih . nama sama.. jantina sama(*sama ke?) . .mungkin kah faktor ini yang membezakan mereka--->


1-MAKANAN
  • perasan tak...kita melayu nih suka makan makanan pedas..kari,,asam pedas and banyak lagi...sebab tu bibir pontianak kita merah-merah mcm bola api kan..
  • kalo pontianak mat salleh pulak,,mungkin byk sgt makan fastfood kottt..sebab tu bibir puteh mcm mayat jerr,,
2-KRIM PENCERAH
  • orang malaysia suka pakai krim pencerah kan..olay lahh,,sari gamat lah,,per n lobeli lahh ,,hanya kerana nak putehkan muka..sbb tuh lah pontianak kita MUKA diaorang PUTIH MELEPAK MCM SIMEN KENA CAT PUTIH!hahah . ye ke? :D
  • kalo orang puteh pulak,,kalo dh muka putih melepak,takyah guna lahh krim-krim nih..tapi,,bila diaorang main jer kat pantai(*time nih org laki gatai2 mmg cair abehhh rr),kompom sapu sunblock satu badan .kan3?sebab tuh muka Pontianak diaorang putih n pucat2 jer..cool , steady .(* tak mcm m'sia punyer,.hehe)
3-JANTINA
  • kat atas tdi aku cakap pontianak kita jantina diaorang sama..sama ke? bg aku memang la sama..tapi kan,,
  • apa sal malaysia tak de pontianak lelaki??apa sal pompuan semua? tak aci tol kan?haha . kalo pontianak pompuan jangan cakap,,berhambur jer kat malaysia nih..tengok2 la tv,,mesty pompuan jd pontianak? kenape tak der laki?or laki tak minat nak jd pontianak?o gaji ckit sgt jd pontianak?hehe..
  • ORANG LELAKI taknak jadi pontianak sebab mereka lebih suka jadi ORANG MINYAK..huahua .kan3? :D
  • kalo org putih lak,,byk yang jadi pontianak..hensem2 belaka pulak tok..sampai kan manusia pun bercinta dgn pontianak..haha ..takyah cakap lahh . aku jadikan TWILIGHT/NEWMOON/ECLIPSE jd contoh..pontianak punyalah hensem nak mampuihh..pompuan apetah lagii..hahaha
Papa pun faktor yang jadi persoalan ny,,aku kesah aper? haha..tp aku still hairan naper la malaysia tak der pontianak lelaki kan..aktor kita pon boleh tahan macho ape...ni tak . .alah2 tengok pompuan jd pontianak,,dgn muka putih melepak mcm isi kelapa muda,,dengan mata diaorang yg merah menyala mcm meatball pizza hut and dengan dressing gown pengantin diaorang yang tak reti-rety nak cecah tanah tuh..kan3?

Susah tol nak cakap..
yang penting,,,

it's complicated! haha . :)





6 comments:

fndrocka said...

tu la pasal..budaya yg berbeza..jadi cerita2 pun berbeza.mitos kewujudan/asal usul pontianak kat negara kita pun berbeza dengan prg putih..itulah sebabnya

xazryx said...

xkn lelaki nk jadi pontianak botak kot ?haha .

aNNiE iS aiNiey said...

a ah..tu lah kn..complicated tull..tp rakyat malaysia still gk obses dgn pontianak luar negara..

aNNiE iS aiNiey said...

xazryx:hahaha..betol gak kan?? :D tp x semua laky botak . dapat lagi jd pontianak..haha

velasrizal said...

btol tu mmg complicated..smpai penin kpla lutut ni..

Kad Touch n Go Petronas Edisi Mercedes GP Petronas

aNNiE iS aiNiey said...

velasrizal:smpai penin kepala lutut? it's complicateddd..haha

Related Posts with Thumbnails